Rett produkt fra rett butikk til rett pris

Prisjakt øker satsningen i Norge med ny app og lansering av TV-kampanje

48918 f109e original

Schibsted-eide Prisjakt lanserer nå en ny app der forbrukere kan bruke Prisjakts nye supersøk eller scanne produktets strekkode for å se de beste prisene.

– Målet med den nye appen er å øke forbrukerens innsikt og kunnskap om priser og produkter, som vil gjøre dem bedre i stand til å gjøre gode kjøp, også når de er ute på handletur, sier Carolina Appelqvist, Country Manager for Prisjakt i Norge.

Prisjakt har innledet et samarbeid med RED Media Consulting og filmproduksjonsselskapet Sølvsuper, som skal bistå med en kampanje.

– Det er alltid gøy å jobbe med gründertjenester og være med på å lansere disse i markedet. Prisjakt er blant de digitale tjenestene som virkelig er nyttig for forbrukerne, og de viser en god innovasjonsevne som er spesielt viktig i et segment hvor endringer skjer i rakettfart, sier Lars Olav Seim, produsent i Sølvsuper.

– Filmen vi har laget er gjort i infographic-stil og realisert i 2D-animasjon for å gi litt mer karakter til figuren. Som første film ut for Prisjakt er den skapt for å forklare en tjeneste som få kjenner til noe særlig. Siden Prisjakt i seg selv ikke er en nettbutikk var det et poeng i seg selv å lage noe positivt, nyttig og lettbent, akkurat som tjenesten, forteller regissør Andreas Frølich.

Prisjakt er en del av mediekonsernet Schibsted og er en pris- og produktsammenligningstjeneste. Tjenesten hjelper forbrukere med å finne rett produkt fra rett butikk til rett pris. Akkurat nå lister Prisjakt 1.270 000 priser på 310.000 produkter fra 1041 butikker.

Involverte byråer

40315 47254 original

Sølvsuper