Taima og tilrettelagt for Gjensidige

Dette er den andre aktiviteten som har kommet på lufta etter at tospannet Ernö og Hyper fikk ansvaret for Gjensidige.

– Konseptet «Det er godt å være forberedt» hadde kunden med seg fra før. Det vi har gjort er å bruke det mer aktivt og å gi det en mer fremtredende rolle i kommunikasjonen, forteller Dagmar Kollstrøm i Ernö.

Først ut var en nettaktivetet for Innbo Ung-forsikringen. Den handlet om at det er godt å være forberedt på hvor mye du egentlig eier, et arbeid som nylig fikk pallplass i Sølvtaggen.

Reklamefilmen

Ringforlovet med Byhring

I dag går startskuddet for den andre store aktiviteten. Denne gangen er det Gjensidiges kundeutbytte som skal kommuniseres.

– Kundeutbyttet var en nøtt å knekke innenfor konseptet. Vi satte oss likevel som mål at tittelen måtte være «Godt å være forberedt på utbytte». Siden Gjensidige ikke beholder sitt overskudd selv, hadde vi lyst til å vise dette fysisk i form av et tomt hvelv. Ergo måtte vi ha noen til å prøve og røve til seg overskuddet, og dermed dukket Olsenbanden opp.

– Valg av regi var enkelt, da Mikkel Sandemose i Pravda hadde en bestemor som på et tidspunkt var ringforlova med Carsten Byhring, avslører Kollstrøm.

Bakomfilmen.

Klipp fra gamle Olsenbanden-filmer

– Vi er veldig stolte av å ha kapret rettighetene til bruk av klipp og musikk fra de folkekjære Olsenbanden-filmene, sier merkevare- og marketingdirektør Anne Margrete Børjesson i Gjensidige.

– At filmen nå endelig er på luften beviser at det umulige er mulig noen ganger. Vi var faktisk usikre på om vi skulle presentere idéen for Gjensidige, fordi vi allerede hadde fått negative signaler med hensyn til rettigheter. Vi tok likevel sjansen, litt for moro skyld. Pågangsmotet kunden har vist for å få det til, skal ha mye av æren for at denne filmen er en realitet, sier strategisk rådgiver i Ernö, Odd Rune Farsund.

Første gang i Norge


Ingen av hovedrolleinnehaverne lever lenger, men barnebarnet til Sverre Holm alias Benny spiller i en statistrolle som resepsjonist i Gjensidigebygget i Schweigaardsgate 21. Filmteknikken gjør at det vil se ut som Mathias Holm opptrer i samme reklamefilm som sin bestefar.

Andre involverte

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2014 Film