Fra penn til pastill
Spiselige Dent-penner står på menyen i McCann Oslos nye kampanje for Dent.
Aktuelt byrå
McCann Oslo
Når en enkel pastill ønsker flere brukere, må man noen ganger gå drastisk til verks. Dent pastiller er ute med en ny kampanje, og denne gangen tar de ansvar og kommer alle pennetyggere til unnsetning.
– Vi ser altfor ofte folk som tygger på penner, brillestenger eller bruskorker, noe som er ganske rart, ettersom det ikke smaker spesielt godt, forteller kategorisjef i Brynild Gruppen Torunn Mjølner Akselsen.
– Nå er tiden inne for å konfrontere det norske folk med en intervention, eller som vi kaller det; en dentervention. Målet er å få flere til å forstå at Dent er mye bedre å tygge på enn penner.
Rehab og spiselige penner
Kampanjen er like mye et rehabiliteringstilbud som det er reklame, da Dent tilbyr hjelpemidler for en lettere avvenningsprosess. Kreatørene tok selv turen til Fredrikstad for å hjelpe til med produksjonen av de spiselige pennene.
– Brynild åpnet fabrikkdørene på vidt gap og lot oss få fri tilgang til produktutviklere og maskinerier, forteller kreatør Ingrid Lea.
– Vi storkoste oss som pastillmakere og det var gøy å se hvordan ideen vår ble tatt på alvor og produsert med millimeterpresisjon.
Pennene sendes i disse dager ut til pennetyggende nyhetsankere og talkshowverter verden rundt, i tillegg til de som står frem som avhengige pennetyggere med #dentervention. Blant de avhengige vil også to få sponset rehab på en pennefri sydhavsøy.
Se klipp fra produksjonen av Dent-pennene i medieavspilleren.
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2014 Direkte