Da NetCom vant den store frekvensauksjonen i fjor startet de en gigantisk dekningsutbygging. Og nå viser en stor undersøkelse fra TNS Gallup at det faktisk er NetCom som har det raskeste nettet der folk flest bor. Etter å ha brukt brorparten av 2014 på å fortelle om utbyggingen kommer NetCom derfor med et nytt filmkonsept; «Der alle skulle tru at nokon kunne bu» – en tidsriktig hyllest til NRK-programmet med lignende tittel.
– Evig eies kun et dårlig rykte sies det, og NetCom har lenge slitt med en dekningsoppfatning som er langt dårligere enn faktisk dekning, sier markedsdirektør Ole Andre Skarbøvik i NetCom.
– Da vi i fjor vant den store frekvensauksjonen satte vi sammen med DDB og Carat en soleklar målsetting: Dekningsoppfattelsen skulle snus i takt med utbyggingen, og 2014 skulle være det året da dekning ble en grunn til å velge NetCom i stedet for en grunn til å velge NetCom bort. Vi har brukt mye kraft hittil i år på å fortelle veldig tydelig både hvor mye vi satser og hvor vi faktisk bygger ut – lokalt og nasjonalt. Og vi ser allerede en klar økning i folk som velger oss på grunn av dekningen. Samtidig er det viktig å peke på hva dekning faktisk handler om i 2014, nemlig fart. Og da TNS Gallup sin store test både viste at vi allerede var best i 7 fylker og faktisk raskest der det bor flest folk, var det på tide å gjøre noe litt annerledes.
Filmkonseptet er utviklet av Joachim Bjørndahl og Julian Hagemann i DDB Oslo og produksjon er ved White Rabbit og regissør Stefan Faldbakken.
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2014 Film