Slottsfjellfestival i nytt design

Slottsfjell har i år fått ny drakt og nye farger.

54380 804f4 original
54383 15036 original

Akkurat som festivalen holder Breakfast til i Tønsberg, og også de liker å omgås festivalgjester. Det er nemlig festivalfolk som gir designerne best input når de skal forme festivalen.

– Vår største inspirasjon er faktisk den magiske stemningen på Slottsfjellet. Summen av alt som skjer der oppe med bandene, musikken, folka og lyset er med på å gjøre festivalen helt spesiell, forteller Marie Myrer og Charlotte Edøy fra Breakfast reklamebyrå.

I 2014 hadde jentene Chvurches og Comet Kid som sine personlige favoritter, og gjennom årene har høydepunktene vært mange.


– Vi er fra Tønsberg og har et spesielt forhold til festivalen. Slottsfjell skiller seg ut på mange måter, da må også designet skille seg ut. Likevel er det viktig at man har en rød tråd som går fra år til år. Egentlig prøver vi å gjøre noe helt nytt hvert eneste år, uten å miste den røde tråden, forteller de videre.

Slik har de tenkt om årets design.


– Tidligere har vi hatt en litt crazy fargepalett, hvis du sammenligner med mange andre ting vi gjør. Årets miks av retro og moderne stil tar det hele enda litt lenger. Designet er levende og kontrastfylt med koblinger til rytmer og musikk, samtidig som lyset og «skinnet» gjenspeiler magien der oppe, sier designerne.

Breakfast lagde også festivalens 2014- og 2013-utseende.

Involverte byråer

67306 784b0 original

Breakfast