Underbukseviral nærmer seg en halv million

På litt over en uke gikk Comfyballs viral med curlinglandslaget en liten seiersgang verden over.

54953 e1c57 original

Den norske boksershortsprodusenten Comfyballs sponser det norske curlinglandslaget, som fikk utfordringen Take on your pants with no hands – on ice!

Filmen ble første gang presentert for norsk presse av curlinggutta selv i forkant av Curling-EM. Saken ble raskt fanget opp av Seher.no, Buzzit og Superlike. Deretter laget VGTV sin egen vri på saken. Samtidig spredde saken seg raskt med god hjelp av det internasjonale curlingmiljøet.

Norsk gründerbedrift

Det er det norske gründerselskapet Tonic Brands som står bak Comfyballs, og de har jobbet med Futatsu siden mai 2014. Comfyballs valgte denne høsten å inngå et langsiktig samarbeid med det norske herrelandslaget i curling.

– Så kom spørsmålet: hvordan kunne vi utnytte dette til å skape ikke-betalt oppmerksomhet rundt Comfyballs på en måte som også ga curlinggutta litt vind i seilene, sier gründer og administrerende direktør Anders Selvig.

Skapte viral på 40 minutter

Futatsu fikk bare 40 minutter på å filme de travle verdensmesterne før oppkjøringen til EM. Byrået valgte å utfordre de fire til å ta på seg sine legendariske bukser uten å bruke hendene – på glattisen. Det var vel anvendte 40 minutter.

– På under to uker har vi oppnådd over 400.000 visninger på vår YouTube film . Forrige uke var videoen på Brand Magazines liste over ukens 5 beste reklamefilmer, den ble vist under semifinalen på Eurosport, på TV2.no i tillegg har filmen spredt seg godt rundt på mindre kjente nettsteder så jeg anslår at filmen sikkert har en halv million visninger, sier gründeren.

– Vi har på kort tid fått fans og kunder over hele verden. Det har vært utrolig kult for et lite merke som oss, avlutter han.


Involverte byråer

95031 b22ea original

Futatsu Industries