Visuell profil for kraftkonsernet SKS

Superblaise har denne uken sluttført arbeidet med en helt ny visuell identitet for kraftkonsernet SKS.

58570 452ea original
58573 8196c original
58576 cbe61 original
58609 37ff3 original
58612 5685f original

Konseptet til den visuelle profilen tar eierskap i energien og fargepaletten som finnes i det nordnorske himmellyset. Fargepaletten er definert av helt reelle fargeverdier som er identifisert og hentet i fra lyset på himmelen lokalt i Salten hvor SKS har sine røtter.

– Det grafiske mønsteret er inspirert av sinuskurvene i SKS-logoen. Lyset er konseptualisert gjennom disse sinuskurvene, hvor fargene har ulike frekvenser. Slik har vi utviklet et dynamisk mønster med ulike bølgelengder, som en visualisering av det brede fargespekteret i saltenlyset. Mønsteret skal gi assosiasjoner til energi, bølger, ringvirkninger og topografi, sier Kristofer Haugvik, grafisk designer i Superblaise.

– Dette samarbeidet har vært en utrolig spennende reise for hele teamet som har jobbet med SKS, vi er stolte og glade over resultatet og ser frem å se hvordan den nye identiteten vil styrke og revitalisere merkevaren til Salten Kraftsamband, sier Marte Listhaug, rådgiver i Superblaise.

Kraftkonsernet SKS er en av Nord-Norges største kraftprodusenter og landsdekkende strømleverandør. SKS produserer ca 2 TWh vannkraft fra 18 kraftstasjoner i Salten-regionen, tilsvarende forbruket til ca. 100.000 husstander. SKS er også, alene eller sammen med andre selskap, involvert i en rekke engasjement som vil kunne øke kraftproduksjon av fornybar energi i landsdelen.

Involverte byråer

12002058 845836428866212 5806054333737862033 n

Superblaise