Lansering av Vipps

DNB ønsker å være den mest innovative banken, og besluttet at de skulle være først ute blant de store bankene med en ny mobilbetalingstjeneste.

73465 9919d original
84772 556a4 original
84773 7a8d5 original

Vi beveger oss mot et kontantløst samfunn, samtidig som mobilen får en stadig større rolle i folks hverdag. For å lykkes med å ta eierskap til en ny betalingsform, var man helt avhengig av mange nedlastninger, fort.

Den konkrete og umiddelbare handlingen man ønsket, var altså nedlastning av Vipps-appen.

Lanseringen av Vipps ble derfor lanseringen av et nytt verb. «Å vippse» er lett å si, lett å huske og dermed lett å gjøre.

Målet vårt var å gjøre Vippps til en del av folks hverdag og daglig tale. Ved å lage et verb av merkevaren, vil det i fremtiden være vanskelig for konkurrentene å kopiere både kommunikasjonen og hva det å vippse betyr for folk i deres hverdag.

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2015 Promo og aktivering