Studentkampanje med gratis mat i et år

Involve! PR har sammen med grensehandelskjeden Eurocash lansert et prosjekt som henvender seg spesielt til studenter.

60652 9cf20 original
60655 6dcf1 original
60658 d863a original

I første omgang valgte man Trondheim, da Eurocash har en nyetablert butikk i Storlien ved svenskegrensen, samt at byen har et godt etablert studentmiljø.

Rekrutteringen gikk via tradisjonelle kanaler som annonse i studentavis, plakater rundt om i Trondheim og finn.no hvor man søkte etter et sammensveiset studentkollektiv. Samtidig ble det produsert tre korte filmer som illustrerte «det harde» studentlivet (les: dårlig råd). Disse ble senere distribuert på Facebook via segmentering. Filmene er prodsert av Punchline AS, med regi av Thomas Løkkeberg og Espen Wang Naveen.

– Vi ønsket å gjøre noe helt nytt, og synes Involve! presenterte et gjennontenkt spennende prosjekt. Dette er en helt ny måte å markedsføre oss på, og vi er veldig spente på responsen, sier markedssjef i Eurocash, Henrik Almqvist.

Involve! har stått for utvikling av ide, produksjon og utførelse. Studentene begynner å jobbe aktivt med kampanjen ved studiestart høsten 2015.