Der enkelte snakker om å logge av mobilen, har djuice erkjent at folk elsker den, og aldri har den mer enn en armlengde unna. Mange uttrykker en følelse av hjelpeløshet når de er uten mobil, og unngår aller helst å komme i en slik situasjon.
I sin nye kampanje tar djuice og TRY tak i denne innsikten, og kobler den med et velkjent fenomen. Noen kaller det «Would you rather», andre Pest eller Kolera. djuice kaller det Mobildilemma: Hvis du måtte velge, ville du vært uten mobilen i 2 uker, eller ville du …
Kampanjen består av en hel mengde filmer, radiospotter, ulike digitale uttak og andre aktiviteter. Her blir mobilbrukere utfordret til å tenke gjennom hvor mye de faktisk er villige til å gjøre for å beholde mobilen.
Involverte byråer
TRY
TRY Apt Produksjonsselskap
Animasjonsdepartementet Produksjonsselskap
Verdens Sterkeste Mann Lyd
Alban Studios Puppets and sets
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2015 Design – Web/Animasjon