Mobildilemma fra djuice

Plastilinafigurer kan mer enn å selge «Billig moro». I den nye kampanjen fra djuice må de velge mellom pest og kolera.

61249 e14ab original
61252 3735e original
61255 fef60 original
61258 43be7 original
61261 ff394 original
61264 39699 original
61267 2537b original
61270 6a2e8 original
61273 b1c85 original

Der enkelte snakker om å logge av mobilen, har djuice erkjent at folk elsker den, og aldri har den mer enn en armlengde unna. Mange uttrykker en følelse av hjelpeløshet når de er uten mobil, og unngår aller helst å komme i en slik situasjon.

I sin nye kampanje tar djuice og TRY tak i denne innsikten, og kobler den med et velkjent fenomen. Noen kaller det «Would you rather», andre Pest eller Kolera. djuice kaller det Mobildilemma: Hvis du måtte velge, ville du vært uten mobilen i 2 uker, eller ville du …

Kampanjen består av en hel mengde filmer, radiospotter, ulike digitale uttak og andre aktiviteter. Her blir mobilbrukere utfordret til å tenke gjennom hvor mye de faktisk er villige til å gjøre for å beholde mobilen.

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2015 Design – Web/Animasjon