SAS, gigs & rock’n roll

SAS har i årevis flydd musikkinteresserte til konserter rundt om i verden. Dette er temaet i en annonseserie laget av Los&Co.

63571 48265 original
63574 7aa99 original
63577 65207 original
63580 d555b original

For et års tid siden lanserte SAS sitt nye kommunikasjonskonsept «We are travelers». Dette oppsummerer på mange måter hva som er selve kjernen i SAS, nemlig at det er et flyselskap av og for folk som elsker å reise. Og er det noen som gjør nettopp dette, så er det dedikerte musikkfans.

– Vi vet at kundene våre har en stor interesse for musikk og benytter musikken som avkobling og underholdning på reisen. I juni lanserte vi #Truetravelermusic, med blant annet en egen SAS Spotify profil med ulike spillelister og et samarbeid med flere ledende skandinaviske artister. Denne annonseserien er et ledd i denne satsningen samtidig som det er en unison hyllest til alle musikkelskere i Norge, sier markedssjef i SAS, Marianne Orderud.

Los&Co melder at de gjerne skulle spilt inn radiospotter rundt samme lest.

– Hvis det er folk der ute som vil sponse oss med noen millioner dollars sånn at vi kan få kjøpt rettighetene til samtlige låter og band vi namedropper i annonsene, er det bare å ringe, sier tekstforfatter i Los&Co, Hans Christian Grønn.

Involverte byråer

79563 aa7a1 original

Los & Co