Oppgradert identitet for BAMA

Norges ubestridte leder innen frukt, bær og grønnsaker, BAMA, har fått nye nettsider.

68341 92361 original
68344 52ae8 original
68347 e272f original
68350 3c4f1 original

Basert på brukerdata, innsikt og BAMAs ønsker for en ny løsning har Isobar designet nye BAMA.no. Lanseringen markerer startskuddet for den digitale satsningen som skal hjelpe BAMA med ambisjonen om å forbedre den norske folkehelsa, og vil utvikles videre i 2016 med mer funksjonalitet og engasjerende innhold.

Trafikkdata for gamle bama.no viste et tydelig mønster i brukeradferden; oppunder 90 prosent av alle besøkende landet på en produktside.

– Den store helten og hovedrolleinnehaveren i oppskrifter, verktøy og tjenester er den enkelte råvaren. Det ble derfor naturlig å rendyrke en produktsentrisk tilnærming til innholdet, bekrefter Alexander Flammier Muskaug, Lead Designer i Isobar.

Digitalt råvareleksikon

BAMAs unike posisjon i det norske frukt- og grøntmarkedet gjør at selskapet besitter enorm kunnskap om råvarene, om hvordan disse best kan oppbevares og tips til hvordan de kan tilberedes. For å dele denne kunnskapen har vi bygd opp produktinformasjonen om hver enkelt råvare som et digitalt leksikon på bama.no. Her kan brukeren enkelt navigere seg gjennom løsningen og få inspirasjon, fakta og tips om råvareheltene.

I forbindelse med lanseringen av nytt nettsted har Isobar oppgradert og fornyet BAMAs visuelle identitet. Opprinnelig logo og konsernfarger er beholdt, men ny fargepalett, typografi, fotomaner og ikonbibliotek er nå på plass.

– Det har vært en svært spennende oppgave å hjelpe BAMA med et betydelig løft på identitet og i digitale flater. Resultatet viser at Isobar leverer bredt faglig og er en styrke å regne med når det kommer til forretningskritiske løsninger for ledende nasjonale aktører, påpeker Nils Ola Bark CEO i Isobar.

– Som nasjonal formidler av kunnskap om helse og sunnhet knyttet til frukt og grønt, er BAMAs nye intuitive nettløsning og oppdaterte identitet med på å forsterke vår posisjon og relevans i samfunnet i dag, sier en fornøyd Anders Jordbekken, Markedssjef i BAMA Gruppen AS.