Halspastill fleiper med pjuske menn

At menn føler seg sykere enn kvinner når de får feber er en kjent sak. Nå tar Norges mest solgte halspastill fenomenet «manflu» på alvor.

69604 dc207 original

Manflu, eller manneinfluensa på godt norsk, er et kjent begrep, og noe alle med en mann i huset kan kjenne seg igjen i. Enkelte studier tyder også på kjønnsforskjellene når det gjelder forkjølelses- og influensasymptomene er biologisk, men her strides de lærde.

«Someone please call 911» synger Wyclef Jean sårt til bilder av ordentlig pjuske menn.

– Vi tror mange kan kjenne seg igjen i dette. Doc’ halslinser har lindret og tilfredsstilt pjuske, småsyke og helt friske nordmenn siden 1970. I den nye kampanjen peker vi på en gruppe som nok har en tendens til å føle seg litt sykere enn de egentlig er, sier Mari Evje Øren i Orkla Confectionery & Snacks Norge.

– Det er nok mange som kjenner seg igjen i at menn som er syke, tilsynelatende blir langt dårligere enn hva kvinner blir. Selv om Doc først og fremst er en halspastill som spises på grunn av den gode smaken, synes vi det var morsomt å ta utgangspunkt i dette fenomenet i den nye reklamefilmen vår. Nordmenn spiser 200 millioner Doc’ Halslinser i løpet av året, og vinterperioden som vi nå går inn i er virkelig høysesong. Vi har derfor lyst til å ønske god bedring til alle som føler seg litt pjuske, og til de som føler seg så syke som de aldri har vært før, sier hun.

Kampanjen er laget av TRY reklamebyrå og produksjonsselskapet One Big Happy Family. Regien er ved Mathis Fürst.