Maarud goes nuts!

Maarud har vært lite synlige i nøttehylla, og det var på tide at de tok grep i denne kategorien.

72160 b767f original
72163 6494b original
72166 20adf original
72169 8aa5c original
72172 4e67c original
Erling Norderud, Alexander Høibo og HansenCarmita Carlsson. Foto: Thomas Ekström
72175 7f763 original

Maarud går bredt ut og det er i alt fem ulike nøttevarianter som Metric, med designer Erling Norderud Hansen og prosjektleder Carmita Carlsson, har vært med på å gi sin fortjente innpakning. Peanøtter lanseres nå i tre varianter: vanlige klassiske salte, uten salt + ovnsristede. I tillegg kommer chilinøtter og cashewnøtter.

En murovn og en murvegg er brukt som et bærende element på samtlige poser, og gir en smakfull lun stemning som passer bra til spisesituasjoner hvor dette produktet vil bli inntatt. Murveggen kan gi assosiasjoner til den klassiske norske kjellerstua med pilsner og salte nøtter, og gjerne også en link til den lokale puben. Samtidig skulle nøttedesignet ha en naturlig link til det Maarud til nå er mest kjent for, nemlig Potetgull ®-merkevaren.

Produksjonsmetoden av nøttene var en viktig ting å fremheve, siden smaken har hatt en sentral plass i denne satsingen. Både de olje- og ovnsrøstede nøttevariantene fikk hvert sitt claim «Perfekt røstet for smakens skyld».

– Dette er et stor løft for Maaruds snack-portefølje generelt, og for nøttesegmentet spesielt, sier Alexander Høibo, produktsjef hos Maarud.

Nå gjenstår bare at folket er enige i at Maarud rettsmessig inntar nøttetronen.

Involverte byråer

Metric