Deli de Luca i Brooklyn-versjon

Deli de Luca inntar Essos stasjoner langs hovedveiene, og tar inspirasjon fra klassiske amerikanske diner-restauranter.

73369 5f7c5 original
73372 439c7 original
73375 1a849 original
73378 68079 original
73381 22393 original
73384 2e1c6 original
73387 de9c7 original
73390 df621 original
73393 2d69b original
73396 26886 original
73399 4783a original
73402 ff272 original
73408 f68f8 original

Da Norges Gruppen inngikk allianseavtale med Esso i 2015, ga Deli de Luca-sjef Tormod Lier oss utfordringen om å lage et vei-konsept. Resultatet er Deli Landsvei, og kundens mål er å forvandle opptil 70 stasjoner i løpet av siste halvdel av 2016.

En nøkkelfaktor i prosessen var å jobbe eksepsjonelt nært med kundens team i tre hektiske måneder i fjor. Ukentlige åttetimersøkter resulterte i den nylige åpningen av seks prototype-stasjoner som skal hjelpe oss å oppnå den læringskurven vi trenger for å kunne gjennomføre den intense lanseringen på en presis og uforstyrret måte.

Vi ønsket å gjøre et design med klare assosiasjoner og forbindelser til Deli de Lucas Deli Storby-konsept, men samtidig ta detaljert hensyn til de nye utfordringene forbundet med det nye miljøet: veien.

Stadig flere elektriske kjøretøy på veiene betyr at folk vil bruke lenger tid på stasjonen mens de lader bilens batterier. Dette leder uunngåelig til en forandring i forventningene. Vi ville lage en elevert opplevelse som matcher forventningene til enhver «transumer» (consumer in transition) som har satt seg ned i 30 + minutter.

Opptil 40 prosent av butikkflatene skal fylles med et interiør inspirert av klassiske amerikanske dinere. Hvordan beskrive denne nyfødte Deli-varianten? Daglig leder Tormod Lier traff spikeren på hodet da han refererte til konseptet internt som «Deli de Luca i Brooklyn-versjon».

Involverte byråer

Holidesign