Deli de Luca i Brooklyn-versjon
Deli de Luca inntar Essos stasjoner langs hovedveiene, og tar inspirasjon fra klassiske amerikanske diner-restauranter.
Aktuelt byrå
Holidesign
Da Norges Gruppen inngikk allianseavtale med Esso i 2015, ga Deli de Luca-sjef Tormod Lier oss utfordringen om å lage et vei-konsept. Resultatet er Deli Landsvei, og kundens mål er å forvandle opptil 70 stasjoner i løpet av siste halvdel av 2016.
En nøkkelfaktor i prosessen var å jobbe eksepsjonelt nært med kundens team i tre hektiske måneder i fjor. Ukentlige åttetimersøkter resulterte i den nylige åpningen av seks prototype-stasjoner som skal hjelpe oss å oppnå den læringskurven vi trenger for å kunne gjennomføre den intense lanseringen på en presis og uforstyrret måte.
Vi ønsket å gjøre et design med klare assosiasjoner og forbindelser til Deli de Lucas Deli Storby-konsept, men samtidig ta detaljert hensyn til de nye utfordringene forbundet med det nye miljøet: veien.
Stadig flere elektriske kjøretøy på veiene betyr at folk vil bruke lenger tid på stasjonen mens de lader bilens batterier. Dette leder uunngåelig til en forandring i forventningene. Vi ville lage en elevert opplevelse som matcher forventningene til enhver «transumer» (consumer in transition) som har satt seg ned i 30 + minutter.
Opptil 40 prosent av butikkflatene skal fylles med et interiør inspirert av klassiske amerikanske dinere. Hvordan beskrive denne nyfødte Deli-varianten? Daglig leder Tormod Lier traff spikeren på hodet da han refererte til konseptet internt som «Deli de Luca i Brooklyn-versjon».
Involverte byråer
Holidesign