Belønninger til besvær

Creuna med lanseringskampanje for Findus Fiskekaker med finmoste grønnsaker.

83787 6b27b original
83790 cdc59 original
83793 dd4f4 original
83796 66424 original

En av årets største nyheter fra Findus lanseres i disse dager. Under MATLYST-serien – næringsrike, familievennlige produkter som er lett å like og lett å lage – introduseres nå tre varianter fiskekaker med finmoste grønnsaker. Lanseringsfilmene er utviklet av Creuna, med Steinar Borge og Geir Hørnes fra The Directory på regi.

– Barn får ikke i seg nok fisk og grønt. I en hektisk familiehverdag, er det lett å gå for enkle middagsløsninger som sjelden bidrar til et sunt kosthold. Våre fiskekaker skal gi mor og far anledning til å ta en pause fra matkampene og samtidig sikre at barna får i seg rikelig med livsviktige godsaker, sier markedssjef for fisk hos Findus, Pernille D. Bruun-Lie.

Kampanjen består av filmer til TV og nett: én langversjon og tre 30-sekundere til TV, samt tilpassede versjoner til YouTube/Facebook. Her møter vi en familie som har forsøkt det meste i møte med sin «lille skeptiker», men som nok må sies å ha mistet kontrollen.

– Som pappaer, kjenner vi oss godt igjen i matkampene ved middagsbordet. Og, som oss, er det nok mange som tyr til belønninger for å få i barna litt mer av det sunne. Hvilke belønningsfeller foreldre går i er individuelt og kan eksemplifiseres på utallige artige måter, sier Creunas kreatørteam, Pål Jespersen og Oskar Bringager.