For første gang har den sveitsiske dropsprodusenten skreddersydd et langsiktig kommunikasjonskonsept for det norske markedet. Nå er det Ricolas 75 år gamle historie og ideologi som løftes frem for å nå en mer bevisst målgruppe.
Konseptet «Sånn lager vi drops» handler om å vise frem det bærekraftige jordbruket, den stolte dropsproduksjonen og de samfunnsnyttige sakene Ricola engasjerer seg i.
– Istedenfor å skrike med sterke farger om nye smaker kan Ricola med hånden på hjertet si at de er blant verdens mest innovative og miljøvennlige dropsprodusenter, en pionér innen landbruk og urtedyrking sier Torill Sternell, kategorisjef i Galleberg som er ansvarlig for Ricola i det norske markedet.
– Vi så at Ricola har noen fine, solide verdier som også målgruppen bryr seg om. Vi tror det er i dette krysningspunktet vi kan engasjere med kommunikasjon som er sann og interessant. Og så må vi legge til at det er ekstra stas å få lage noe above the line for en så stor internasjonal aktør, sier Martine Flatlie, kreatør i WAL.
Konseptet sparkes i gang med urtehager i boards.
Involverte byråer
WAL