Vil du fremsnakke brunosten?

Brunostene fra TINE er på jakt etter en ambassadør.

84553 e6f1c original

Som brunostambassadør er du med på å gi hele verden muligheten til å bli kjent med den unike norske brunosten og menneskene som elsker den.

– Det er økende interesse for norske spesialiteter, spesielt i Tyskland og USA, sier Senior Brand Manager Silje Lindborg i TINE International.

Tidenes ekstrajobb

Den som skal jobbe som ambassadør for brunost får hjelp av det helt nye nettstedet tinebrunost.com.

– Dette er et spennende utstillingsvindu for noe av det mest særegne vi har å by på, sier Lindborg.

Brunostambassadøren skal reise rundt i verden og promotere brunost. Målet er å oppdage nye brunost-historier og dele sine eventyr på det nye nettstedet tinebrunost.com og i sosiale medier.

Perfekt for en student

Første runde i jakten på brunostambassadøren varer fram til 21. april og alle nordmenn som bor i utlandet kan søke.

– Stillingen er ikke fulltid, så dette er en perfekt mulighet til å få spennende erfaring for studenter eller frilansere. Nordmenn i utlandet er allerede aktive ambassadører for brunost. Vi aktiverte denne målgruppen i 2015 med en lignende kampanje og opplevde en salgsøkning på 95 tonn brunost utenlands, sier Silje Lindborg.

Moods of Norway var med på å løfte salget av Brunost i Norge i 2016, og TINE har vært så heldige og fått med en av grunnleggerne, Simen Staalnacke, i juryen som velger brunostambassadør. Med seg har han frilansdesigner Morten Halvorsen, Los Angeles, Victoria Ulrikke Iles og Lisa Marie Eri, som begge jobber for reklamebyrået Johannes Leonardo i New York. London-fotograf Mariell Amélie er også med.

Brunost anno 2017

På tinebrunost.com lever brunostens historie og det unikt norske ved brunosten i beste velgående. Samtidig handler det meste av innholdet om brunostens plass i 2017.

Siden tilbyr oppskrifter med brunost i, fra kjøkken over hele kloden. Man får også møte en rekke spennende karakterer som har erobret sitt lille hjørne av verden, med brunost i matpakken. Som et ledd i denne satsingen vil brunostene fra TINE også få sin egen ambassadør.

PLAY Reklamebyrå har hatt gleden av å jobbe med utvikling av idé og konsept, konkurransen og kampanje-elementene til jakten på brunostambassadøren. - Det er gøy å jobbe med en merkevare som tør å gå nye veier og er villig til å teste ut nye kanaler, sier Espen Erfjell, konsulent i PLAY Reklamebyrå

Fakta om prosessen:

  • For å finne gode kandidater blir stillingen utlyst i FB poster rettet mot nordmenn som bor i utlandet.
  • Å søke på jobben er enkelt: Man trenger bare å servere brunost til noen som aldri har smakt det før, og dele reaksjonen med #brunostambassador.
  • De mest spennende bidragene velges ut og blir invitert videre i prosessen som vil bestå av mer krevende oppgaver etter som feltet blir mindre. Alle kan følge med på ambassadør-kandidatenes eventyr via #brunostambassador.
  • Ambassadørjakten er over i slutten av mai – da står Brunostambassadøren klar til å erobre verden, med brunostniste i sekken.

Fakta om brunost utenfor Norge:

  • Brunostene fra TINE er til salgs i mer enn 10 land.
  • For de største markedene utvikles det egne varianter, tilpasset den lokale smakspalletten.
  • I år lanseres blant annet Ekte Geitost og Caramore (det samme som Bestemorost) i små 250 grams pakninger i USA.

Involverte byråer

36674 500ad original

PLAY Reklamebyrå