Knus glasset for å knekke sulten

TINE har nylig lansert Go’morgen nøtte- og müslibar og We Are Live (WAL) står bak lanseringskampanjen.

85685 13ed2 original
85686 7bf12 original
85687 507d5 original
85688 2001b original
85689 24cf6 original
85690 bf2ac original
85691 8e597 original

– Vi ville lage en kampanje som minner målgruppen på at den brutale krisesulten kan dukke opp overalt, og at Go’morgen-nyheten kan spises hvor som helst og når som helst. Resultatet er en typisk WAL-jobb: kombinasjonen av det digitale og det fysiske i en flott symbiose av masse engasjement, forteller rådgiver Herman Stormyr.

– Vi likte ideen om å bruke «nødestetikk» på en annerledes måte for å fortelle om müslibarene. Vi ville også at kampanjen skulle være dynamisk, altså at vi lagde innhold fortløpende basert på engasjement og innspill fra målgruppen. Dette resulterte blant annet i en luftig film med fallskjermhoppere som spiser baren mens de svever, laget av Skydive Voss. Det er gøyalt, sier kreatør Simen Frogner.

Stortinget ble hangry

Kampanjen skapte også overskrifter. Dagbladet lagde en sak på at Facebook-posten med bilde av boksen utenfor Stortinget bryter med Stortingets fotoreglement.

– Vi har selvfølgelig respekt for Stortinget og var ikke klar over fotoreglementet. Vi gjør nok ikke det samme igjen, men synes heller ikke det gjør noe at Dagbladet gir oss litt ekstra oppmerksomhet, supplerer kreatør Fredrik Bjørn.