Jon Almaas leder Åndenes makt i ny humorkampanje

I TVNorges kampanje for humorhøsten 2017 blir kanalens komikere plassert i programmer hvor de ikke hører hjemme.

86724 8feb6 original
86725 d1488 original
86726 fa2f4 original
86727 981c1 original
86728 8f381 original

Både Jon Almaas og skeptikeren Harald Eia får prøve seg i Åndenes makt. Calle Hellevang-Larsen og Magnus Devold forsøker å lede 71° nord, mens Else Kåss Furuseth sliter fælt som stemmen i 4-stjernes middag. I TVNorges kampanje for humorhøsten 2017 blir kanalens komikere plassert i programmer hvor de ikke hører hjemme.


– Vi er bortskjemt med en fantastisk gjeng med komikere her på TVNorge, og vi prøver hvert år å lage minst én kampanje som tar for seg satsingen vår med dem. Vi kom på tanken om å lage en slags mash-up der vi putter humoristene våre inn i noen av TVNorges mest kjente programformater utenfor humorsjangeren, for virkelig å understreke hvor talentene deres ligger. Hvordan ville de løst et slikt rollebytte? Jeg likte ideen kjempegodt, og syns humorlaget leverer suverent, sier kreativ leder i TVNorges markedsavdeling, Katja Krogh.


– Tar humor på alvor


– Ved å tulle med sine egne programmer også utenfor humorsjangeren, underbygger jo TVNorge nettopp dette med at de tar humor på alvor. Det er forfriskende å jobbe med en så sterk merkevare som evner å være uhøytidelig på egne vegne, sier AD i Naug & Venner, Thorbjørn Naug.


– TVNorge har vist at de tar humor på alvor ved å tiltrekke seg Norges aller beste komikere. Men hvor god jobb hadde disse humoristene gjort for kanalen om de ikke fikk frie tøyler til å lage det programmet de selv helst vil lage? Dette var en tanke vi ønsket å leke med i TVNorges humorkampanje denne høsten, sier Silje Helene Fjeld, kreativ leder og tekstforfatter i Naug & Venner.


TVNorge og Discovery har utviklet kampanjen i samarbeid med reklamebyrået Naug & Venner og produksjonsselskapet Willy Nikkers, med Arild Fröhlich på regi. Kampanjen består av seks filmer som skal gå lineært på TVNorge, samt flere lengre versjoner tilpasset sosiale medier.

Andre involverte

Kreativ leder og tekstforfatter