Sikkerhet på stasjonsområdene

Dinamo kommunikasjon står bak Sporveiens nye kampanje, der «ungdommens språk» brukes til å fokusere på sikkerhet på stasjonsområdene.

88111 f9f04 original
88112 d0946 original
88113 3e294 original
88114 50fb3 original
88116 e2542 original

T-banen er veldig hverdagslig for de fleste av oss. Vi scroller, hører på musikk og følger ikke alltid med, dette gjelder særlig barn og ungdom som kanskje er ekstra uoppmerksomme og lite bevisste på egen sikkerhet på stasjonene. Sporveien ønsket derfor å minne unge mellom 12 til 18 år på å følge litt ekstra med når de tar T-banen.

Det er mye som føles viktigere for målgruppa enn T-banesikkerhet. Snapper fra venner, chatte med den man er forelska i, antall likes på et bilde og å komme på et høyt level i yndlingsspillet er ofte heller i fokus.

Det kreative teamet Kari Sørby og Hannah Hagtvet Hjeltnes spøkte med at med en så ung målgruppe måtte de snakke «ungdommens språk»:

– Så kom vi på at det finnes jo! Emojis brukes av kidsa hele tiden, og de bruker dem på smartelefonene sine som er en av de største distraksjonene på stasjonsområdene, forteller teamet med ungdommelig entusiasme.

Med denne kampanjen anerkjenner vi hva som er viktig for målgruppa, og minner dem samtidig på å være oppmerksomme og passe litt ekstra på når de tar T-banen.

– Emojis er et eget språk som satt sammen blir til små fortellinger i seg selv. Det ga oss muligheten til å snakke om et ganske alvorlig tema, uten at det blir for trist eller med pekefinger, og med et språk målgruppa kan flytende, avslutter Kari og Hannah.

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS