Arkitektene med hovedkontor i Dublin fattet interesse for Bielke&Yang via en designblogg, da var på utkikk etter mulige samarbeidspartnere.
– Som et godt etablert irsk arkitektkontor ønsket vi et friskt internasjonalt perspektiv. Vi engasjerte Bielke&Yang for å revitalisere vår identitet. Det ett år lange og suksessfulle samarbeidet har gitt oss en ny identitet og merkevarestrategi som er underbygget av vår egenutviklede skrifttype «Henry», sier Richard Doorly, Managing Director i Henry J Lyons.
Med en ny generasjon arkitekter og interiørarkitekter har Henry J Lyons opplevd sterk vekst og gjennomgått store forandringer de siste seks årene. På kundelisten står virksomheter som Google, Paypal, Criminal Courts of Justice og Central Bank of Ireland. Henry J Lyons har åtte direktører og over 185 ansatte.
– Vår jobb er sørge for at selskapet sender riktige signaler ut i markedet, både for at de skal vinne nye oppdrag, og for å tiltrekke seg og holde på talent, sier Per Øivind Bang, daglig leder i Maskinen.
I merkevarestrategien står arkitektkontorets høye ambisjoner for fremtiden og tryggheten de skaper for sine oppdragsgivere sentralt, bygget på deres 100-årige historie.
Bielke&Yang har levert ny visuell identitet, og nye nettsider med digitalbyrået Værsågod.
– Dette har vært et utfordrende, men ekstremt spennende prosjekt der vi har vist at selv om vi er lite designkontor, kan vi gjennomføre store internasjonale identitetsprosjekter, sier Christian Bielke, daglig leder i Bielke&Yang.
Han forteller at sluttresultatet bærer preg av et tett og godt samarbeid med Maskinen og Henry J Lyons’ ledelse og designavdeling.
Selskapet har hovedkontor i Dublin og kontor i Cork, med en omsetning på rundt 10 millioner britiske pund.