SMFB med ny global kampanje for Circle K

For å få folk til å vaske bilen oftere, ga Circle K og SMFB en bil ett år med skitt på ett minutt.

89147 80307 original

Verden over er det et faktum at folk ikke vasker bilen ofte nok. Det vil Circle K gjøre noe med. SMFB har derfor utviklet et globalt bilvask-konsept som illustrerer hva en bil faktisk går gjennom i løpet av et helt år.


– Vi vet at de aller fleste vasker bilen altfor sjelden. Med denne kampanjen ville vi på en morsom måte minne kundene våre på hva bilen deres utsettes for, og at man må huske å vaske bilen ofte nok, sier Susanna Edberg, Senior Manager Convenience Marketing i Circle K Europa.


Globalt konsept


Konseptet skal gå på tvers av Circle Ks markeder i Europa og Nord-Amerika, hvilket innebærer at truslene bilen går gjennom i filmen tilpasses ethvert klima.


– For mens salt utgjør truslene mot billakken i Skandinavia, er det sandstormer som er den største trusselen i Arizona. Vi måtte derfor utvikle et konsept som kunne fungere på tvers av klimaene i landene for man vasker bilen hos Circle K, forteller Torstein Drogseth, konsulent i SMFB.


Omvendt bilvask


I filmene ser man en omvendt bilvask hvor en bil blir bombardert med søle, fugleskitt, veisalt, pollen, sand, skitten snø og sterk sol. Målet er å vise mengden og variasjonen av skit og lort bilen din blir utsatt for mellom hver gang du vasker den.


Kreativt team er André Koot og Hans Martin Rønneseth.


– Vi prøvde å finne en helt ny vinkling på bilvask-tematikken, og lage et konsept som får folk til å føle for å vaske bilen oftere, sier Koot.


Edberg er svært fornøyd med det originale resultatet.


– Vi liker kampanjen veldig godt. Den er mer humoristisk enn det som er vanlig i bilvask-kategorien, og det føles som en veldig «Circle K-måte» å kommunisere bilvask på. Den er både enkel og morsom, sier hun.