Sweet Protection og Dinamo åpner sykkelsesongen

Arbeid av Dinamo

Dinamos arbeid med å løfte og videreutvikle merkevaren Sweet Protection fortsetter, denne gangen langs landeveien på sykkelsetet.

Utstyrsleverandøren ønsker nå å styrke sin posisjon innen landeveissegmentet, og har utviklet en rekke nye hjelmmodeller som lanseres i disse dager. Dette markeres blant annet med en helt ny kampanjefilm, der vi følger en kompisgjeng som utforsker fjellene i Røldal fra sykkelsetet. Filmen følger det samme taktskiftet som Dinamo etablerte i forrige sesong, der man i større grad enn tidligere fokuserer på det sosiale aspektet.

Kompisgjeng på sykkeltur

– Du er alene på sykkelsetet, og må jobbe med deg selv for å komme deg opp de tøffeste bakkene. Det er spennende å pushe seg selv og utstyret sitt til det ekstreme, men det er alltid litt ekstra spesielt å pushe seg sammen med noen. Og det ønsket vi å få frem her. Det var gøy at gutta kjente hverandre så godt fra før. Å få dem til å jage hverandre rundt i fjellene var ikke noe problem, sier det kreative teamet i Dinamo, Øivind Kristiansen og Helge Svendsen.

– Sweet Protection ønsket å fortelle en litt annen type historie innen landeveissykling, hvor vi ville kombinere et visuelt uttrykk med en relevant historiefortelling. Vi fortsetter å gi mening til konseptet «Live to play another day», denne gang gjennom en kompisgjeng på sykkeltur. Vi er svært godt fornøyd med resultatet, som viser fram Sweet Protection på en måte som passer merkevaren veldig godt og som vi vil bygge videre på, sier Christian Erga, markedssjef i Sweet Protection.

Filmen er regissert av Aksel Jermstad, som også fungerte som fotograf.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.