Eidsiva knuser myter om solenergi

Den største kampanjen i Eidsiva Energis historie fokuserer på solenergi under navnet «Lev energismart».

89535 e3ea1 original
89536 39536 original
89537 4a8e3 original
89538 f5146 original
89539 31f2c original

Målet for kampanjen er å lansere selskapet som en nasjonal leverandør av smarte energiløsninger.


– Eidsiva Energi har levert strøm fra fornybare energikilder til Innlandet i mer enn 100 år. Nå skal vi levere strøm til hele Norge, og lansere solenergi som en del av tilbudet. Enkelt, effektivt og bærekraftig, sier markedssjef Christina Kringsjå i Eidsiva Energi.


Veiviser til smart energibruk


Los & Co har sammen med Eidsiva Energi utviklet ny merkevareplattform og kampanjekonsept. Mens kommunikasjon fra energibransjen ofte dreier seg om pris, ønsker Eidsiva Energi å bli anerkjent som kundens fremste veiviser til smart energibruk. Smarte energiløsninger betyr både lavere strømforbruk og regninger, en enklere og mer komfortabel hverdag, og veien til et mer bærekraftig samfunn. Dette gjør Eidsiva Energi til et smart energivalg for kundene.


– Solenergi er nok det tydeligste bildet på smart energi i dag, og derfor har vi fokusert på dette i kampanjen, sier det kreative teamet Jan Cato Tangen og Carina Laurhammer.


– Mange tror at solenergi ikke er særlig smart, med tanke på norsk vær og vinter. Dette er en av mytene det er viktig å knuse. Derfor ville vi fortelle om solenergi uten den klassiske «solskinnshistorien» man vanligvis ser.


Produksjonsselskapet Sheriff Film Company og regissør Martin Rodahl har laget en hovedfilm og tre kortfilmer for TV. Sagveien Resort har produsert tre radiospotter. I tillegg går kampanjen digitalt, på VG, Dagbladet, Facebook og Youtube.