Sunt bondevett

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Norges Bondelag ønsker å fortelle om fordelene ved det norske landbruket, og hvordan det sunne bondevettet gir oss trygg matproduksjon i hele landet.

I disse dager foregår det forhandlinger mellom staten og Norges Bondelag i årets jordbruksoppgjør. Norges Bondelag jobber for å sikre de beste vilkårene for norsk matproduksjon, samt synliggjør hvilken betydning bonden og det norske landbruket har i det norske samfunnet.

Kitchen har i år utviklet kampanjen «Sunt bondevett» som går på lufta i disse dager. Med kampanjen ønsker vi å fortelle forbrukerne om fordelene ved det norske landbruket, og hvordan det sunne bondevettet gir oss trygg matproduksjon i hele landet. 

Sunt bondevett handler om å ta vare på det som er verdt å ta vare på, og utvikle og forbedre der vi kan. Kampanjen består av filmer som gir harde fakta om hvorfor vi bør ta vare på et norsk landbruk, samtidig som vi viser hva det norske landbruket faktisk innebærer, hva tusenvis av bønder driver med og hvordan det påvirker lokalsamfunn over hele landet. I tillegg arrangerer vi nettmøter med ulike bønder slik at det norske folk kan tilegne seg kunnskap om alt fra å dyrke tomater til ølbrygging og plensåing.  

– Vi sendte ut GoPro-kameraer til flere norske bønder som jobber med matproduksjon. Vi møter blant annet Ann Kristin Teksle i Ulefoss som jobber med sauer, kyr og frukttrær, og Hans Kristian Berge i Larvik som produserer salater og korn. De gir oss ekte innblikk i hverdagen til de som produserer den norske maten vi handler i butikken, sier Ola Øvrelid, tekstforfatter i Kitchen. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.