Med verden for sine føtter

Arbeid av Creuna

Tripp Trapp-stolen ble utropt til århundrets norske designvinner av Aftenposten. Creuna bistår nå Stokke med å få resten av verden til å omfavne designikonet.

Tripp Trapp®-stolen fra 1972 er med sin universelle utforming et tidløs og holdbart designikon, og dette «longevity»-aspektet gjør den mer aktuell enn noensinne blant en ny generasjon av unge, bevisste foreldre over hele verden. Med dette som bakteppe ruller Stokke nå ut det nye globale kommunikasjonskonseptet – A chair for life.

A chair for life

– Tripp Trapp® er i norske hjem kjent som en stødig følgesvenn gjennom barnas oppvekst og har for mange vært et trygt holdepunkt når nye ting skal læres, smakes og oppleves. Det er heller ikke få stoler som har fått gå i arv gjennom generasjoner, og løftet både far og siden hans barn opp og inn til bordet og fellesskapet. En nærhet som stimulerer en sunn og naturlig utvikling hos barn over hele verden, forteller Line Mevassvik, kundeansvarlig i Creuna. 

En verden av følelser 

Hun forteller at konseptet og lanseringsfilmen skal fungere i vidt forskjellige markeder som Kina og USA. Derfor er konseptet basert på innsikten om at noen følelser og instinkter er felles hos alle foreldre uavhengig av opphav. Verdens foreldre deler således ønsket om å gi barna en trygg oppvekst med best mulig vilkår for utvikling. Den nye historien om Tripp Trapp® fortelles derfor med hjertet om glede og samspill gjennom generasjoner. 

Global merkevareforvaltning

Stokke har med sine lange røtter til Norge definert en tydelig egenart og skandinavisk profil, noe man som norsk brand ofte opplever at tiltaler moderne forbrukere internasjonalt. Men selv om de basale følelsene fremstår som like og mange lar seg tiltale av det skandinaviske, er det i følge Stokke likevel mye å ta hensyn til når man skal nå forbrukere i de over 80 markedene hvor Stokke er representert. Disse hensynene har også påvirket de kreative valgene underveis i prosessen. 

– For oss har det derfor vært verdifullt å samarbeide med et byrå som evner å forvalte merkevaren i alle deler av leveransen. Creuna er bredt og tverrfaglig sammensatt, har internasjonalt perspektiv og jobber målrettet for å skape kraftfulle kreativt konsept som fungerer på tvers av våre mange markeder, sier Mette Mari Heyerdahl, Global Product Manager i Stokke.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.