Ny visuell identitet for Den norske Helsingforskomité
Geelmuyden Kiese står bak utviklingen av ny visuell identitet for Den norske Helsingforskomité. Den nye logoen skal symbolisere hvor viktig det er å stå sammen.
Aktuelt byrå
Geelmuyden Kiese
Helsingforskomiteen er en ikke-statlig non-profit organisasjon som arbeider for at menneskerettighetene skal respekteres og omsettes i praktisk handling. Det var ønskelig med en tydeligere profil som når ut til flere med budskapet om å kjempe for de gode verdiene sammen.
– Vi samarbeider med 70 organisasjoner i over 20 land for menneskerettigheter. Det er fordi vi oppnår mye mer sammen enn hver for oss. Den nye logoen symboliserer nettopp det å stå sammen, sier generalsekretær Bjørn Engesland i Den norske Helsingforskomité.
Likhet, verdighet og frihet
Den nye visuelle identiteten skal gi Den norske Helsingforskomité et tydeligere og mer oppdatert uttrykk, samtidig som det var viktig å beholde troverdigheten. Logosymbolet representerer likhet, verdighet og frihet som er de grunnleggende verdiene for menneskerettigheter.
Vi håper den nye identiteten bidrar til at Helsingforskomiteen blir tydeligere i samfunnet og flere blir gjort oppmerksom på den fine og viktige jobben denne organisasjonen gjør for andre hver dag.
Involverte byråer
Geelmuyden Kiese