– Selv om jeg er en talsmann for de digitale medienes fortreffelighet, leser jeg fortsatt papiraviser, sier Espen Udland, som er administrerende direktør og ansvarlig redaktør for Startsiden.
– Jeg vet at oppegående markedssjefer gjør det samme. Nå gjør vi et interessant forsøk gjennom å velge en tradisjonell kanal for å bringe Startsiden høyere i oppmerksomheten hos denne målgruppen. Han legger til at Startsiden er blant Norges mest besøkte nettsteder, og at svært mange norske annonsører hver eneste dag oppnår oppmerksomhet og trafikk takket være startsiden.no.
Kjøpesterkt og kjøpevillig publikum
Annonsene er laget i samarbeid Suburbia, og kreativ leder Jostein Borgmo forteller at det er mer enn 10 år siden Suburbia og Startsiden jobbet sammen i en merkevareprosess som ledet frem til løftet og visjonen «Vi gjør nettet nyttigere.»
– De nye annonsene har beliggenhet som kjerneide, sier Borgmo.
– Dette er en naturlig reflekstanke for oss som er et retailbyrå. Det gjelder å være der det er kundestrøm, og i nettsammenheng, er det slik at Startsiden ikke bare har trafikk, men de har også et kjøpesterkt og kjøpevillig publikum.
I første omgang er det laget tre annonser, men Udland utelukker ikke at det kan bli laget flere annonser i samme serie.
– Vi får se hvordan dette går, sier han. Viser det seg at papir-annonser bidrar til at enda flere annonsører oppdager nytten av å annonsere eller samarbeide med Startsiden, vil vi selvfølgelig ta frem kalkulatoren og regne på om denne satsingen er lønnsom. Er det den, fortsetter vi.
Involverte byråer
Suburbia
Involverte
Tekstforfatter