Erlend Elias og grillen

Arbeid av MatPrat

Gjennom webserien «Erlend Elias VS Grillen» ønsker MatPrat å inspirere og engasjere det norske folk til å bli dyktige grillmestere.

Vi vet at nordmenn elsker å grille, men at de gjerne skulle spist mer variert og ikke bare pølser og hamburgere til middag. Gjennom webserien «Erlend Elias VS Grillen» ønsker MatPrat å inspirere og engasjere det norske folk til å bli dyktige grillmestere! Og så er det jo sånn, at de macho mannfolka stort sett regjerer bak grillen, DET vil vi gjøre noe med! 

Vi har derfor tatt mannen som bruker grillen som pyntehylle på terrassen, puttet ham i en grilldress og gitt han et kræsjkurs i grilling. Etter noen svidde fingre og diverse nordnorske banneregler, ga vi Erlend Elias en real utfordring: En grillkamp mot tidligere verdensmester i grill og barbecue, Bjørn Tore Teigen. Så, det store spørsmålet er; kan man gå fra amatør til grillkonge av Torshovdalen på én dag?

Grillkonge på rekordtid

– Jeg har ikke grillet mye i mitt liv, og har som regel bare spist grillmat når jeg har fått det servert, mye av grunnen er vel for at jeg ikke har hatt grill. Men nå har jeg fått en utfordring. Jeg skal gå fra å være en amatør til en grillkonge på rekordtid. Dette kan bli interessant, vi får se hvordan dette går! Så håper jeg at jeg kan lære såpass mye at jeg kan servere både familie og venner deilig grillmat utover sommeren, sier Erlend Elias Bragstad.

 – Med en god dose humor koblet sammen med kunnskap og en rimelig stør kløne bak grillen, ønsker vi å skape en gnist hos alle grillamatører der ute. Jeg har selv lært å grille ved å lage disse filmene og håper det vil skape grillglede og grillselvtillit hos flere nybegynnere! sier filmprodusent og konseptutvikler i MatPrat, Silje Larsdotter Hådi-Siverts

Regissør fra «Svart humor»

MatPrat har løst konseptutvikling, kreasjon, strategi og filmproduksjon av alle filmene inhouse. Produksjonen ble rigget av inhouse produsent og frilansere, regissør ble hentet fra NRKs «Svart Humor», Audun Selsjord Bratlie. Postproduksjon ble gjort hos Clockwork.

–  Vi kunne ikke hatt en mer riktig regissør til konseptet, Audun er en solid og ung humorregissør med en unik styrke på historiefortelling, sier Larsdotter Hådi-Siverts.

Medieplan er løst i tett samarbeid med MediaCom. Produksjonen har endt opp som 5 langfilmer på mellom 5-7 minutter, en trailer for konseptet i alle formater og 21 sosiale medier filmer i alle formater, totalt 29 filmer. Kampanjen kjøres nå ut på Facebook, Instagram, InstaStories, Snapchat, som PlayAds på norske nettaviser, og hovedfilmene er publisert på YouTube, IGTV og matprat.no. Influencer Erlend Elias deler også innholdet i sine plattformer.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.