Leve Hytter blir ny

Den fremadstormende hytteprodusenten Leve Hytter fra Øyer lanserer ny logo, identitet og hjemmeside.

90619 21053 original
90620 d1700 original
90621 f17d0 original
90622 7be57 original
90623 6f798 original
90624 cf035 original
90625 c1a57 original
90626 4dee7 original
90627 4a5f6 original
90628 5c693 original
90629 d2a35 original
90630 60ee0 original

Etter å ha truffet spikeren på hodet med den arkitekttegnede hytta Vy (Jarmund/Vigsnæs Arkitekter) i 2014, har Leve Hytter opplevd en eventyrlig vekst. Selskapet har allerede bygget over 300 hytter for designbevisste mennesker som er glade i naturen.

– Å jobbe med folk som er så stilbevisste og opptatt av kvalitet, er en stor glede. Dette er en produsent som stiller høye krav på alle områder, men som samtidig følger opp med mye tillit og gir klare tilbakemeldinger underveis. Da er det mulig for alle involverte å yte sitt beste, sier Per Øivind Bang, partner og daglig leder i Maskinen.

Ny eier

I sommer ble Leve Hytter kjøpt opp av landets største hyttekonsern, FH Gruppen. Gjennom oppkjøpet får merkevaren og selskapet enda bedre forutsetninger til å utvikle seg videre. Sentralt i hyttekonseptet Vy er et tidløst, moderne design inspirert av norske byggetradisjoner.

– Det har vært en takknemlig oppgave å samarbeide med Arve og resten av gjengen på Leve Hytter. Den oppdaterte identiteten og det nye symbolet spiller videre på verdiene i navnet som har vært med helt fra starten. I utviklingen av nettsiden har vi fokusert på å skape et univers som formidler den kvalitets- og designbevisste siden av merkevaren, men også den menneskelige siden og det livet man lever på hytta. Vi har samarbeidet tett med fotograf Inger Marie Grini som har fanget denne tankegangen i form av noen fantastiske eksteriør- og interiørbilder, sier Martin Yang Stousland, partner og designer i Bielke&Yang.

En viktig del av arbeidet har vært å få frem hva Leve Hytter har blitt og hva det skal være fremover. Digital tilstedeværelse spiller en nøkkelrolle, når selskapet skal gjøre seg tilgjengelig for flere fremtidige hytteeiere.

– Målet har vært å skape en nettside som er informerende og lett å navigere, samtidig som den er inspirerende og skaper entusiasme blant brukerne. På denne måten ønsker vi å hjelpe Leve Hytter med å befeste sin posisjon som en av landets fremste hytteprodusenter, fortsetter Stousland.

– Har aldri opplevd maken!

– Vi er alltid fornøyd når vi får samarbeide med våre gode venner i Bielke&Yang, og ekstra gøy har det vært å stifte nytt bekjentskap med gjengen i Leve Hytter, sier Mats Mikkel Rummelhoff, partner og utvikler i Værsågod.

– Utsøkt minimalisme, masse flotte bilder og litt ekstra kjærlighet i de små detaljene; sånt er det en ren glede å jobbe med!

Den nye profilen og kommunikasjonen ble tatt i bruk første gang på Tomte- og hyttemesse, Norsk Hyttesenter, Hellerudsletta, 7.-9. september 2018. Daglig leder i Leve Hytter, Arve Noreng, melder om svært gode tilbakemeldinger og erfaringer.

– Vi er meget godt fornøyd med samarbeidet og resultatet. Vi har solgt mye før, men nå i helgen ble det ny rekord. Jeg har aldri opplevd maken! Også liker jeg spesielt godt hvordan alt fungerer så bra på mobilen. Det betyr mye for oss å få frem hvem vi er og hva vi står for i alle sammenhenger.

Maskinen har levert merkevarestrategi og innhold, design er av Bielke&Yang, mens Værsågod har tatt seg av den tekniske utviklingen.