Slår et slag for menneskets beste turvenn

Arbeid av SMFB

Kvikk Lunsj har som mål å få flere folk ut i naturen. Nå omfavner tursjokoladen hunder som trenger nye hjem, slik at de får oppleve skog og mark oftere.

Høsten 2018 går Kvikk Lunsj foran med en litt annerledes oppfordring om å adoptere en firbent turkamerat. Det er Freia og SMFB som står bak initiativet, og de har samarbeidet tett med Foreningen for omplassering av dyr (FOD) og Dyrebeskyttelsen Norge. 

Gjør turen bedre

– Hunden bidrar til å få mange nordmenn ut i naturen, derfor likte vi tanken på å kunne gi noe tilbake til menneskets mest trofaste turvenn. Vi håper at dette initiativet vil bidra til at flere som tenker på å skaffe seg hund, også vurderer adopsjon som et alternativ, sier Katrine Lauritzen og Viktoria Radler, merkevareansvarlige for Kvikk Lunsj hos Freia.

Hunden er som kjent menneskets beste venn. Men ikke alle mennesker er like flinke til å ta vare på vennen sin, noe som gjør at mange hunder ender opp på omplasseringshjem. Dette kan også være hunder som er vanskjøttet, og sjelden eller aldri har fått oppleve den fantastiske frihetsfølelsen en tur i skog og mark er. 

– Det mange turglade mennesker som ønsker å skaffe seg en firbent turkamerat, sier kreativt team Christian Hygen og Per Erik Jarl i SMFB.

Bli kjent med Maja

Kampanjen ruller på online video og i sosiale medier, der du blant annet blir kjent med omplasseringshunden Maja, som får smake på en prøvetur med en ny familie.

I tillegg skal pre-rolls gjøre ulike hunder som i dag bor på FOD-gården bedre kjent ute blant folk. Kvikk Lunsj sine egne sosiale mediekanaler og nettside brukes også til å koble turivrige omplasseringshunder med hundekjære turgåere.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.