PR-stunt på rekordtid

Arbeid av Something Good

Da Sverige ble rammet av O’boy-mangel forrige uke, var Something Good rask på labben for Litago. Deres PR-stunt kom på luften på rekordtid.

Det var i forrige uke at svenske medier kunne melde om tomme butikkhyller. Da det ikke var noen prognose for snarlig påfyll, ble «chokladkrisen» et faktum. Svenskene gikk mann av huse for å få tak i sjokoladepulveret.

På fredag sendte Litago litervis med nødhjelp over grensen og ble godt tatt imot av söta bror. I forkant ble stod en helsides printannonse i svenske Aftonbladet. PR-kampanjen ble avrundet med et snapchat-fakkeltog foran den svenske ambassaden på lørdag hvor man fikk gratis Litago om man holdt opp screenshotten av Litagos utsendte fakkelsnap.

Inn fra sidelinjen

PR-byrået Something Good har ikke noen kontrakt med Litago, men kom inn fra sidelinjen med ideen.

– På tre dager hadde vi blitt enig om stuntet med Litago, satt inn en helsides annonse i Aftonbladet, mekket film, sosiale medier-poster og så klart sendt litervis med nødhjelp til söta bror. Det har gitt god oppmerksomhet og vist frem Litago med glimt i øyet, forteller kreativ leder hos Something Good, Markus Lind.

Hos Litago var de veldig glad for å kunne hjelpe til.

– Selv har vi jo opplevd smørkrisa på kroppen og vet hvor hardt det er når panikken bryter ut. Når vi så at svenskene opplevde litt av det samme med sjokolademelk, visste vi at vi måtte reagere raskt. For oss var det en selvfølge å rekke ut en hånd til söta bror, sier Mimmi Granli Jensen i TINE.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.