Annerledes jobb for annerledes treningssenter

Skullerud Sport Senter ønsker velkommen til nye og yngre medlemmer med et konsept som snur opp ned på alt de har gjort før.

91285 32f4f original

Det nye kommunikasjonskonseptet er blant annet tatt ut i et knippe filmer som av teamet beskrives som en superlokal kampanje, og er første gangen Skullerud Sport Senter annonserer med levende bilder (se filmene nederst i saken).

– De som driver Skullerud Sport Senter har holdt på siden 1980, og gjort ting på sin egen måte hele veien. De er stolte av å ha unngått å bli kjedetilknyttet, for å ha full frihet til å gjøre ting akkurat sånn som de vil selv. Dette var det vi tok tak i og bygget konseptet rundt, sier AD Jonas Thire i Knowit Experience.

Bakomfilm.

Latter er forretningshemmeligheten

Daglig leder Jorunn Foss forteller at folk har gitt utrolig mange positive tilbakemeldinger på kampanjen. Hun sier de også allerede har opplevd god tilvekst av nye medlemmer som for tiden svetter seg igjennom en to ukers gratis prøveperiode.

– Folk kommer til oss fordi de opplever oss som et annerledes treningssenter, hvor det jobber folk som bryr seg om dem, uansett om de trener til Norseman, for å rehabilitere en skade eller bare for å føle seg bedre. Her hilser vi på folk når de kommer inn døra, vet hva de heter og spør hvordan det går. Og så ler vi mye. Det er forretningshemmeligheten vår. Jeg tror også vi er det eneste treningssenteret som serverer fredagsvaffel og stikker på sydenturer sammen, sier hun og ler.

Like bra, men annerledes

– Det er ikke nødvendigvis enkelt å skille treningssenterkjedene fra hverandre. De ser like ut, forteller om det samme og koster omtrent det samme. Skullerud Sport Senter kunne fort gått i samme fella, men utfordret oss på å vise at de faktisk er annerledes, sier tekstforfatter Ørjan Sveen i Knowit Experience.

– Det merker man fort når man går inn døra, men jobben besto i å vise dette i et onlinebanner eller i sosiale medier. Da brukte vi tenkemusklene våre sammen og jobbet ut merkeplattform, nytt kommunikasjonskonsept og slagord. Og noen filmer som viser at Skullerud Sport Senter er akkurat like bra som alle de andre treningssenterkjedene, bare litt annerledes,

– Kampanjen pågår nå og er sirlig geolokalisert av performance-folka våre til området rundt Østensjøvannet og et lite stykke nedover mot sentrum, spøker rådgiver Nicolai Tritton Angell-Baustad i Knowit Experience, som minner om at alle er velkomne til Skullerud uansett hvor de bor.