Ny norsk dramaserie får visuell identitet

Los & Co har utviklet visuell identitet og lanseringskampanje til den nye norske dramaserien «Semester».

Herman Tømmerås (kjent fra «SKAM») spiller hovedrollen Erling, og handlingen er inspirert av en rekke sanne historier.

– Den visuelle identiteten skal gjenspeile den indre drakampen man opplever som ung, på vei til å finne ut hvem man er og hva man vil. Vi ønsket derfor å lage et upolert og ungt uttrykk til vignetter og sosiale medier, sier designer Vivian Ramfjord i Los & Co.

I team med Eva Reppen har hun laget grafisk profil og vignett til serien, innhold til både Snapchat, Instagram, Facebook og russiske VK, hvor Herman Tømmerås har en stor følgerskare.

Semester, som består av syv 15-minutters episoder, er solgt til den danske statskanalen DR, svensk TV4 og er publisert i Norge på den nye strømmetjenesten null.video. Serien er produsert av Curry Film, med Ulrik Imtiaz Rolfsen som regissør. Han har skrevet manus sammen med Aleksander Johanson, som også har produsert. Musikk er fra LØV og JNS.

null.video er en ny strømmetjeneste som fokuserer på dramaserier for mobil. Los & Co har deltatt i utvikling av plattform, med design av grafisk grensesnitt og UX design. Semester sesong 1 er første serie som lanseres på null.video. (Sesong 2 av Semester er innspilt og kommer i 2019.) null.video vil publisere serier hvor serieskapere og brands kobles for finansiere serier som produktplasserer organisk, slik at brands kan få frem unike verdier og arbeidsmetoder, ikke bare logo.