Vennskap og opplevelser

Mercedes-Benz ønsker å fange oppmerksomheten til en yngre målgruppe med sine nye prøvekjøringskampanje for den nye A-klassen.

Mercedes-Benz kom til byrået Y Story med et ønske om å utvikle en prøvekjøringskampanje for den nye A-klassen, i samarbeid med Z Event.

– Vi ønsket å fange oppmerksomheten til en yngre målgruppe og å fokusere på vennskap og opplevelsene man deler sammen, sier kreativ leder Mikael Svartdahl i kommunikasjonsbyrået Y Story.

– 
Derfor er det i disse dager mulig å prøvekjøre nye A-klassen og vinne en fantastisk tur for seks personer til en unik arkitekttegnet hytte i Nord-Norge. Vi ville at prøvekjøringene også skulle være en opplevelse, så jo flere venner man får inn i bilen under prøvekjøring, desto større blir vinnersjansene.

– Som en teaser til kampanjen produserte vi en film sammen med Eivind L og Fastland. Vi ville at filmen skulle fokusere på opplevelsene bilen muliggjør, og ønsket en sterk visuell stil som skilte seg fra tradisjonelle bilfilmer produsert i Norge. Eivinds tidligere arbeider har en sterk nordisk identitet med kvaliteter vi mente ville matche Mercedes-Benz. Vi er svært fornøyd med arbeidet de har utført, sier Svartdahl

Andre involverte