Reklamefilm om hits, helt fri for hits

Vi har alle vært der. En situasjon så kjedelig, så klein at den skriker etter taktskifte.

– Noen ganger trenger man bare hits! Men hvordan forteller man det uten å bruke hitmusikk i reklamen? Det har gitt oss en fantastisk mulighet til å tenke annerledes når vi skal selge et radioformat som i all hovedsak handler om den mest populære musikken, sier teamet fra TRY, Thea Bjørndal Iversen og Anette Bellika Finnanger.

Med tre filmer har teamet fra TRY allerede rukket å både engasjere og krenke i sosiale kanaler. Spesielt har Operaelskere renset strupen i kommentarfeltet.

– Kampanjen skal ikke være til forkleinelse for verken Opera eller andre musikksjangre, men det er en gang slik at «Hot AC»-formatet er det mest attraktive formatet som flest har lyst til å høre på, sier markedsdirektør Charlotte Førli i P4 gruppen.

– Vi har likevel bevisst utelatt bruk av rettighetsbelagt musikk fra reklamebudsjettet. Både fordi det fort kan bli uforholdsmessig dyrt, men også fordi vi i tidligere kampanjer fra TRY har sett at det er fullt mulig å snakke om hits uten å bruke hits. For P5 har det bare gitt merverdi til kommunikasjonen og et mer ektefølt engasjement rundt merkevaren, avslutter Førli.

Filmene er produsert av Pravda, med Even Hafnor på regi.