Reklamefilm om hits, helt fri for hits

Arbeid av TRY

Vi har alle vært der. En situasjon så kjedelig, så klein at den skriker etter taktskifte.

– Noen ganger trenger man bare hits! Men hvordan forteller man det uten å bruke hitmusikk i reklamen? Det har gitt oss en fantastisk mulighet til å tenke annerledes når vi skal selge et radioformat som i all hovedsak handler om den mest populære musikken, sier teamet fra TRY, Thea Bjørndal Iversen og Anette Bellika Finnanger.

Med tre filmer har teamet fra TRY allerede rukket å både engasjere og krenke i sosiale kanaler. Spesielt har Operaelskere renset strupen i kommentarfeltet. 

– Kampanjen skal ikke være til forkleinelse for verken Opera eller andre musikksjangre, men det er en gang slik at «Hot AC»-formatet er det mest attraktive formatet som flest har lyst til å høre på, sier markedsdirektør Charlotte Førli i P4 gruppen.

– Vi har likevel bevisst utelatt bruk av rettighetsbelagt musikk fra reklamebudsjettet. Både fordi det fort kan bli uforholdsmessig dyrt, men også fordi vi i tidligere kampanjer fra TRY har sett at det er fullt mulig å snakke om hits uten å bruke hits. For P5 har det bare gitt merverdi til kommunikasjonen og et mer ektefølt engasjement rundt merkevaren, avslutter Førli.

Filmene er produsert av Pravda, med Even Hafnor på regi. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.