Ny visuell identitet for Eivind Astrups Allmennyttige Stiftelse

Etablert stiftelse fornyer profilen med TRY Apt.

91960 83700 original
91962 dd1f6 original
91963 3de23 original
91961 6e2f9 original
91964 72478 original
91964 72478 original
91965 3e005 original
91966 c8a3b original
91967 30a91 original
91968 5c944 original

Eivind Astrups Allmennyttige Stiftelse støtter ungdom i faresonen for å «falle utenfor». Stiftelsen fokuserer på velorganiserte friluftsaktiviteter og undervisningsopplegg for å redusere frafall i skolen i Oslo og omegn.

Prosjekter som sannsynligvis ikke ville blitt realisert uten EAAS støtte blir prioritert, og det blir vektlagt at bidragene skal utløse annen offentlig eller privat støtte, sier Eivind Astrup i EAAS.

En verdig profil for en verdig stiftelse

– Utfordringen for oss ble tidlig å utvikle en identitet for EAAS som vil stå ut fra andre stiftelser. Vi ville beholde essensen av tyngden og opphavet til EAAS, men likevel finne en stil som omfavner relevansen og viktigheten av hjelpen de gir i dag, sier designer og kreativ leder Nicklas Hellborg i TRY Apt.

– EAAS er det beste av to verdener, en rik historie og dagsaktuell veldedighet. Problemet til den gamle profilen var at den ikke ga assosiasjoner til hva de driver med i dag, og det utdaterte designet gjorde den vanskelig å bruke i en moderne hverdag, spesielt på digitale flater, avslutter han.

Et kvalitetsstempel

Resultatet av oppgraderingen hos TRY Apt er en lys, luftig og velstrukturert profilering. Målet med den nye profilen til EAAS var å hedre en personlig og rik familiehistorie i form av et kvalitetsstempel, signert av Eivind Astrup selv som et symbol på hans personlige engasjement.

Kombinert med en blå/lilla farge for å understreke pennestrøk utgjør den nye profilen en helhet som gir et seriøst uttrykk men samtidig tar med en etablert stiftelse inn i en ny digital tid.