Bank2 introduserer Det Økonomiske Monsteret

Den nye kampanjen til Bank2 henvender seg til mennesker med økonomiske problemer.

92220 499eb original
92221 3d338 original

Bank2, som la frem et rekordresultat i forrige uke, har spesialisert seg på å hjelpe mennesker i økonomisk krise. Siden starten i 2005 har banken bistått tusenvis av mennesker tilbake til grønt økonomisk lys. Bank2 valgte Heisholt Inc. og konseptet «Vi kan hjelpe» etter en pitch høsten 2016. Nå har konseptet fått et helt nytt og visuelt kreativt uttrykk.

– Årsakene til at du havner i en økonomisk fortvilet situasjon, kan være mange. Samlivsbrudd, sykdom eller forretninger som har gått galt, er gjengangere hos oss. Selv om folk har betalingsanmerkninger og det har gått alt for langt, så kan vi hjelpe dersom kunden har sikkerhet i egen bolig, og ikke minst vilje til å ordne opp, sier salgs- og markedssjef Petter Bjørnstad i Bank2.

Det Økonomiske Monsteret

– Det nye kreative uttrykket er en dramatisering av målgruppens tilværelse, der man føler seg jaget av det økonomiske monsteret. Det er en fortvilet tilværelse som man kan glemme, eller dytte under teppet, men som alltid kommer snikende og aldri forsvinner. Det er viktig for oss å vise at vi forstår hvordan målgruppen vår har det, på en respektfull og mennesklig måte, og samtidig stå ut i reklamestøyen med et klokkeklart og tydelig budskap, sier kreativ leder og grunder Erik Heisholt i Heisholt Inc.

Kampanjen går på tv, digitale og i sosiale kanaler.

Andre involverte

M

Marcel Leliënhof

Stillbilder