Endelig er «kidsa» sist ute med noe!

Vipps lanserer ny tjeneste for de under 15 år – og foreldrene deres.

Flere filmer følger under saken.

Det er ikke så lett å være foreldre i 2019. Barna har vokst opp i en digital tidsalder, med trender som endres fortere enn noensinne. Der det tidligere var vi som lærte barna å ta albuene ned fra bordet og ikke å snakke med mat i munnen, er det nå de som belærer oss i hva som skal deles på Facebook og at emojis er lame. Men takket være Vipps har vinden snudd.

– Det som har vært tilgjengelig for oss voksne i fire år har endelig blitt tilgjengelig for de som er først ute med alt. Flaut ass. Det har jo vært litt kjipt å aldri være kul nok for barna sine, så det må føles godt å endelig kunne himle med øynene og le litt av at det plutselig er de som er treige, sier Jens og Kasper fra Anorak.

Både barn og voksne har lenge ønsket seg muligheten til å motta og sende penger til hverandre, Vipps har lyttet og gjort det mulig for folk i alle aldre å Vippse hverandre. Ikke bare gjør tjenesten det lettere å betale ukelønna, det gir foreldre et sjeldent teknologisk forsprang.

– Vi håper kampanjen trigger litt selvironi hos foreldrene som har øvd seg på Fortnite-danser hjemme på kjøkkenet og at de hjelper barna sine med å installere Vipps, til glede for begge parter, sier Kine Bergseth i Vipps.

Filmene er regissert av Thea Hvistendahl.