Identitet for Aurlands

Heydays designer identiteten til Norges eneste gjenstående skofabrikk.

92669 8f75f original
92665 b3ede original
92675 cd01e original
92590 76c36 original
92656 53faa original
92657 ac3e1 original
92659 3f8bb original
92660 992a6 original
92662 85f8e original
92663 7e5f5 original
92666 4af1d original
92667 38320 original
92671 ccd11 original
92673 1f6a7 original
92674 d8456 original
92676 22621 original

Innerst i Sognefjorden ligger Aurland. En bygd som for over 100 år siden, var fødestedet til den originale Penny Loaferen.

Grunnet en stor turiststrøm til fjordene på tidlig 1900-tall etablerte befolkningen i Aurland fort skomakerforretninger for å tilfredstille turistenes krav om gode sko til bruk i norsk natur, og resultatet var nesten 20 unike skofabrikker. Mange av produksjonsteknikkene som internasjonalt brukes i dag er oppfunnet i Aurland, fra Norwegian Welt til Norwegian Split Toe-konstruksjon.

Den nye identiteten feirer den rike historien til bygda, og flytter Aurlandskoen fra å være et lokalt håndproudsert produkt, til et moderne varemerke i livsstilskategorien.

Heydays har sammen med Maskinen utviklet merkevaren Aurlands, som lanseres internasjonalt denne våren, på alle flater og kanaler.

Sammen med Ellmer Stefan har også Heydays utviklet en skreddersydd displayskrift for Aurlands. På samme måte som filosofien bak skoen, så kombinerer skriften en norsk robusthet og funksjon sammen med kurver inspirert av skoens ikoniske detaljer.

Den internasjonalt anerkjente motefotografen Lasse Fløde står bak livsstilsfotografiene.

Besøk Aurlands' webside eller les Heydays prosjektbeskivelser her.