Over 1700 barn har søkt på stilling i Trysil

Destinasjon Trysil har utlyst stillingen som verdens yngste regissør for sin neste reklamefilm for sommer-Trysil.

92733 8a125 feature
Foto: Hans Martin Nysæter
92734 b6d91 original
Foto: Hans Martin Nysæter
Rekrutteringsfilm for verdens yngste regissør.

På bare to uker har det kommet over 1769 søknader fra barn som ønsker å være regissør i Trysil.

«Trysil skal lage sommerfilm og leter nå etter verdens yngste regissør!», står det i den siste stillingsannonsen fra Trysil på finn.no. Barnet som får jobben skal samarbeide med et profesjonelt produksjonsselskap, og resten av familien blir «crew» og statister.

– Det er med blandede følelser vi velger å gi reklamebudsjettet vårt til et barn i sommer. Men vi er ganske sikker på den unge filmskaperen vi velger kommer til å formidle opplevelsene fra Trysil på en helt annen måte enn vi ville ha gjort, sier markedsansvarlig Gro Kveldro Bruksås i Destinasjon Trysil.

Skal løfte Trysil som helårsdestinasjon

Kampanjen «Verdens yngste regissør» er lansert både i Norge, Sverige og Danmark og skal løfte Trysil ytterligere som sommerdestinasjon. Med god veiledning fra produksjonsselskapet Ferdi Film skal den unge regissøren som blir ansatt lage manus og regissere Trysils neste reklamefilm.

– Barnet vi velger får komme til Trysil i juni, sammen med familien sin. De skal bo på hotell og teste Trysils sommerfasiliteter, og da særlig vårt populære stisykkelprodukt. Det er utrolig gøy at det er så mange barn som ønsker jobben som vår nye regissør, sier Bruksås. Når søknadsfristen går ut 31. mars starter den store jobben med casting. Vi er ute etter et tøft barn mellom 6 og 10 år med litt bein i nesa, men som også er kreativ og morsom.

Trigger-idé

Det er Trigger som står bak ideen om «Verdens yngste regissør». De vært med som Trysils samarbeidspartner siden 2014, da Trysil lanserte den nye sommersatsingen sin, stisykling for hele familien.

– Vi skjønte raskt at vi måtte bruke levende bilder for å markedsføre dette produktet, som nesten ingen hadde noe forhold til. Vi har ved hjelp av egne filmproduksjoner distribuert gjennom egne kanaler, klart å befeste oss som et attraktivt reisemål også om sommeren, forteller Bruksås.

– Nå er det tiden inne for å prøve noe nytt, og ideen fra Trigger føltes veldig riktig. Nå må vi bare puste dypt og slippe kontrollen. Det er viktig at dette blir på ekte, så vi må gi den unge regissøren frie tøyler.