Vipps et lyspunkt

Stiftelsen Petter Uteligger og Vipps går denne våren sammen for å skape lyspunkter for mennesker med rusrelaterte utfordringer.

– Et lyspunkt kan være så mye forskjellig – en tur på kino, en hårklipp, et måltid, noen å ta en kopp kaffe med, eller en tur i skibakken. Felles for lyspunktene er at de skaper gode opplevelser og gir et avbrekk fra en ofte utfordrende hverdag. Derfor ble Stiftelsen Petter Uteligger opprettet, forteller Petter Nyquist, også kjent som Petter Uteligger.

I kampanjen «Vipps et lyspunkt» får publikum mulighet til å bidra til slike lyspunkter. Etter at pengene er samlet inn, skal lyspunktene deles ut i Trondheim, Bergen og Oslo. Det skal være kort vei fra innsamling til resultat, og hele prosjektet vil bli dokumentert i sosiale medier gjennom en serie med filmer.

− Arbeidet Stiftelsen Petter Uteligger gjør traff oss umiddelbart. De har et tydelig mål, og gjør det enkelt å bidra til helt konkrete lyspunkt. Små ting som er lett å ta for gitt. Om vi kan bistå med å forenkle måten vi donerer til gode formål som dette, så er det et enkelt valg for oss, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i Vipps.

I vår ånd

Innholds- og underholdningshuset PLAN-B er veldig fornøyd med å få være med på å sette fokus på et så viktig tema.

– Vi er opptatt av å lage innhold som beveger og engasjerer, og ingenting er bedre enn å få være med å gjøre det enklere for folk å bidra! Så dette samarbeidet er helt i vår ånd, sier leder av PLAN-B Konsept, Jan Petter Fredstad.

Dette betyr så mye

– Det aller viktigste er holdningsendring. Å gi disse menneskene en følelse av å bli anerkjent og sett. Det håper jeg denne kampanjen kan være med på å synliggjøre. At Vipps som en så stor aktør er med på å ta dette samfunnsansvaret synes jeg er kjempekult. Med deres hjelp kan vi nå ut til flere, og gi et godt innblikk i hva stiftelsen er og hva vi gjør. Jeg håper samarbeidsprosjektene våre får folk til å tenke, gå inn i seg selv, og innse at vi er mennesker alle sammen, avslutter Petter.

Det er planlagt en serie med filmer som skal distribueres på Facebook, Instagram og Youtube. Innholdsredaksjonen består av Vipps, PLAN-B Konsept og Vizeum.

Les mer om prosjektet og se flere filmer her.

Involverte byråer

PLAN-B

Vizeum Mediebyrå