«Mellom storby og fjell og fjord og flater ligger et spesielt land. Med åpne armer og et varmt smil ønsker det deg velkommen inn i sin myke favn, der eng og marker, åkrer og gårder, skog og åser danner mønsteret i et bølgende teppe som ligger lett over landskapet.»
Slik presenterer Visit Innlandet seg for sine gjester. Gjøvikregionen Hadeland Ringerike Reiseliv har skiftet navn. Dessuten har Ringsaker kommet til. Creuna fikk oppdraget med å utvikle en ny felles identitet for Visit Innlandet. Med ny identitet, nytt navn samt nye medlemmer fremstår Innlandet nå som en mer synlig og attraktivt destinasjon.
Myke verdier og runde former
Resultatet er et uttrykk inspirert av myke verdier og et landskap med vennlige, avrundede former. Dermed markeres en kontrast til det barske og dramatiske som mange norske destinasjoner spiller på. I samme ånd inviteres det til opplevelser orientert rundt fellesskap, sosialt samvær og nytelse. Kommer du hit kan du leve ut drømmen om det gode liv på landet. Du kan nyte av det som er foredlet gjennom generasjoner av dem som bor og jobber her. Derav slagordet: Innlandet. Skum fløten.
Logo og identitet er inspirert av linjer som naturlig ligger i landskapet, eller som oppstår ved produksjon og innhøsting. Logoen finnes i ulike varianter og kan tilpasses flaten hvor den skal brukes. I fargepaletten inngår tre sterke farger, også disse hentet fra landskapet i området. De favner alle årstidene, samt land og vann.
Som en del av identiteten er det valgt ut et sett med signaturbilder. De etablerer det store åpne landskapet, linjene og naturen, som sammen med logovariantene skaper gjenkjennelse og et tydelig særpreg.