Søplete profil for Strandryddeuka
Denne uken samles nærmere 100.000 frivillige for å rydde norske strender for plast og annet søppel. BRUNCH Oslo har ryddet opp i den visuelle profilen.
Aktuelt byrå
BRUNCH Oslo
I 2011 arrangerte Hold Norge Rent den første strandryddedagen med rundt 2000 frivillige. Siden den gang har forsøpling av havene våre fått økt bevissthet og engasjement, og i fjor stilte over 90.000 frivillige opp over en hel uke for å rydde opp langs norskekysten.
I år fikk BRUNCH Oslo oppdraget med å utvikle visuell profil, kampanjeelementer og kinoreklame for Strandryddeuka.
Den endte opp med å bli ganske søplete.
– Alle farger og elementer er nemlig ryddet fra norske strender: dollyropes, sigarettsneiper og uidentifiserte flytende objekter kombinert med bølgete typografi har gitt et lekent og fleksibelt uttrykk, som kan varieres slik man selv vil, sier grafisk designer Sissel Pettersen.
– Strandrydding er gøy, og da bør det se gøy ut også! sier AD Bård Rostrup Gabrielsen.
Kinoreklamen er produsert av Push Media.
Bli med på dugnaden i helgen. Finn en strand du kan rydde her: