En hund etter søppel

Arbeid av SMFB

Hvis en hund kan lære seg til å plukke søppel i naturen, så klarer vel vi mennesker også?

Tursjokoladen Kvikk Lunsj er som mange andre engasjert i å ta vare på naturen vår. For det finnes ikke noe verre enn å se plast og søppel ligge å slenge. Derfor tar den ikoniske sjokoladen nå fatt på en kampanje for å minne folk på å huske å ta søppelet sitt med hjem.

– Kvikk Lunsj lever av naturen, og derfor må vi gjøre det vi kan for å ta vare på den, sier merkevaresjef for Kvikk Lunsj, Gina Bjerck Heitmann i Mondeléz Norge. 

– Når saken er så viktig er det godt at det er flere som stiller seg bak, sier Heitmann, som ikke er redd for at det er andre annonsører som også oppfordrer folk til å plukke søppel.

Kvikk Lunsj-kampanjen er likevel annerledes, da oppfordringen kommer i form av en inspirerende historie om hunden Annie, som i sommer lærte seg å lukte, finne og plukke opp plast i naturen.

– Vi ville se om det gikk an å lære opp en hund til å plukke søppel, sier kreativt team i SMFB, Alexander Gjersøe og Hans Magne Ekre. – For klarer en hund å lære seg dette, kan det ikke være så vanskelig for oss tobente heller, sier teamet.

Filmene er regissert av Erik Johnsen i One Big Happy Family. Kampanjen er å se på TV, sosiale medier, online video i disse dager.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.