REMA-Doffen var ikke dau

Arbeid av TRY

REMA 1000 og TRY henter frem igjen den 15 år gamle reklamefilmen, og spiller samtidig inn nye filmer med de samme skuespillerne.

– Vi tenker jo på en måte at dette er det optimale beviset på at «Det enkle ofte er det beste», iallfall når det kommer til markedsføring, sier kreatør Øystein Halvorsen i TRY.

Kampanjen starter i disse dager. I tillegg til at «mor» og «lillebror» fra den opprinnelige filmen dukker opp, blir vi også kjent med tipp-tipp-tipp-tipp-oldebarnet til Doffen og kameraten hans. Særlig i taktiske uttak for «Middag til under hundrelappen», og på sosiale medier, vil gullfiskene ha en sentral rolle.

– Vi ser på denne kampanjen som en slags hyllest til den klassiske filmen. Den har jo blitt en slags målestokk på reklamefilmer, ja kanskje til og med et slags spøkelse, sier Halvorsen i.

Den opprinnelige Doffen-filmen ble laget av McCann i 2004 med kreatørene Carina Laurhammer, Kjetill Nybø, Janne Brenda Lysø og Stian Johansen. Regissør på filmen var Hans Petter Moland. Den Oscar-aktuelle regissøren har også gjort de nye filmene. 

Markedsdirektør Per Åge Dahl i REMA 1000 avviser at møtene mellom byrå og kunde foregår akkurat som i den nye filmen, og at de bare er opptatt av den gamle klassikeren.

– He-he. Nei, men frasen har vært brukt. Selv drev jeg egen REMA 1000-butikk i 2004 da Doffen herjet og var på folkemunne. Vi i REMA 1000 er selvfølgelig glade i «Doffen» og håper og tror at folk flest også kommer til å se på dette som et hyggelig gjensyn. Dessuten er vel gjenbruk litt i vinden for tiden?, avslutter Dahl.

Filmene er produsert av OBHF, digitale uttak er tilrettelagt av TRY Opt og Apt.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.