Jul i smarthuset

REMA 1000 og TRY tar Smarthus-konseptet inn i adventstiden.

REMA 1000 og TRY fortsetter med Smarthus-konseptet. Sist uke vant «Tredemølle»-filmen to gull i Epica. Nå er enda en oppfølger klar – en juleversjon. Her er den stemmestyrte døra byttet ut med ansiktsgjenkjenning. Men det går ikke bedre av den grunn.

– Vi tenkte vel at Martin og smarthuset hans var som skapt for julen. Mange har en tendens til å gjøre det litt for komplisert på den tiden av året, sier AD Karin Lund og tekstforfatter Øystein Halvorsen.

Det kreative teamet legger ikke skjul på at de også har hentet noe inspirasjon fra «Hjelp, det er juleferie!»-filmen med Chavy Chase i hovedrollen.

– ­Martin er vel på en måte 2019-versjonen av Clark Griswold. Han vil så vel, og prøver så hardt, og da går det gjerne ordentlig galt, sier Halvorsen.

Kampanjen allerede godt i gang og vil rulle ut desember på både TV, kino, ulike digitale flater og radio.

– Vi tyvstartet julekampanjen for et par uker siden med noen mindre og mer taktiske filmer. Men fra mandag av kliner vi til med den nye profilfilmen. Vi gleder oss til å vise den til det norske folk, sier Markedsdirektør Per Åge Dahl i REMA 1000.

Filmen er, som tidligere, produsert av Bacon med Andreas Riiser på regi. Try OPT er både mediebyrå og ansvarlig for digitale uttak til sosiale medier.

Andre involverte