Lager internasjonal pilot for Toyota

Arbeid av Bleed

Den bergensbaserte startup’en imove har fått hjelp av Bleed til å lage mobilitetstjeneste for Toyota.

Toyota skal inn på mobilitetsarenaen med merkenavnet Kinto Flex. Den internasjonale piloten er lagt til Norge, der startup’en imove har fått oppdraget med å lage og drifte tjenesten i samarbeid med Toyotas norske avdeling. Designbyrået Bleed har hatt ansvar for tjenestedesign, UX og UI.

– Å få være med å utvikle piloten til verdens største bilprodusent sin mobilitetssatsning, er utrolig spennende. Ikke minst når det skjer her hjemme, og teamet består av folk fra både Toyota og noen av Norges flinkeste digitale gründere, sier strategisk rådgiver og daglig leder Christoffer Nøkleby i Bleed.

Kinto Flex er et bilabonnement designet for å tilby mer enn tradisjonelle leasing-produkter. For en fast månedspris får kundene en bilholdsløsning der alle kostnader inkluderes. Kundene bytter bil etter behov og bilen leveres direkte hjem. All administrasjon av abonnementet gjøres på nettet eller via en app.

– Bilabonnement er noe nytt for de fleste. Designet er avgjørende fordi det må forklare tjenesten godt, og allerede den digitale opplevelsen for å bli kunde skal skille seg ut som mer sømløst enn et tradisjonelt bilkjøp. imove ønsket å finne et designbyrå som kunne løse denne oppgaven. Samtidig måtte designet være verdig en av verdens største merkevarer. Bleed tok utfordringen, og vi er veldig fornøyde med resultatet, sier daglig leder Hans Kristian Aas i imove.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.