Yellow Banana tar små bilskader til et mørkt sted

Falsk trailer for ekte bilskader.

Det markedsledende bilverkstedet MPS Micropaint ga reklamebyrået Yellow Banana utfordringen med å gjøre markedsføring av bilreparasjon litt mer spennende og underholdende.

– For en ekte bilelsker kan en liten ripe i lakken føles helt uutholdelig. Vi ønsket å kommunisere at små skader ikke trenger å drive deg totalt til vanvidd, ved å overdrive fortvilelsen. Dette løste vi ved å gi filmen en psykologisk thriller-stil med en uventet og humoristisk vri, forteller kreatør Elise Angelsen.

Denne 60-sekunders hovedfilmen og diverse andre taktiske reklamer med et mer direkte budskap rundt pris og kvalitet, har ført til et stort volum av bookinger for MPS via sosiale medier, og økt engasjement rundt merkevaren.

– Vi bruker Yellow Banana for deres kreativitet og det faktum at de er resultatdrevne når det kommer til medieplanlegging og mediekjøp. I år kom de med noe veldig annerledes som viste seg å være både svært engasjerende og underholdene. Ikke bare har salget gått opp 55 prosent sammenlignet med i fjor med samme markedsføringsbudsjett, men vi var også nødt til å stoppe alle annonser halvveis inn i kampanjen da alle våre verksteder over hele Norge ble fullbooket, sier daglig leder Petter Hodne Steensland i MPS Micropaint.

– Vi tror denne typen reklame er en morsom og minneverdig plattform som MPS kan bygge sitt brand videre på i fremtiden. Vi tenker allerede på påfølgende spoofs som spiller på andre sjangere som rom-com og action, sier rådgiver Philip Donovan i Yellow Banana